About Cherry (2012): Hepimiz Aynı Sektörün Evlatlarıyız

Fatma Onat
Fatma Onat
20 Aralık 2012

Karakterleri derinliksiz, oyuncularından iyi bir biçimde faydalanamamış, hikayesi çatışmadan, hayattan çokça da gerçeklikten yoksun, film kodları aksak, kendi ritimsizliğinde kaybolmuş bir film About Cherry (Cherry’nin Hikayesi). Ama yine de izlemek için nedenler bulabilirsiniz.

Hayatında çokça olumsuzluğun olduğu, sorunlu ebeveynlerin hasarlı yaşamında ayakta kalmaya çalışan bir genç kız Angelina (Ashley Hinshaw). Koşullarına daha fazla tahammül edemeyerek henüz liseyi bitirmeden evden ayrılıp yakın arkadaşı Andrew ile Los Angeles’tan San Francisco’ya taşınır. Mekansal değişikliğin kendisine sunacağı çokça şey olacaktır beklentisiyle çıkar bu yolculuğa. İlk hedefi de para kazanmaktır. Çıplak modellikle başlayan, oradan porno sektörüne uzanan bir sürecin içindedir. Filmin yönetmeni; senaryoyu Lorelei Lee ile birlikte yazan Stephen Elliott. Elliott’un hikayeyi konumlandırdığı, derinleştirmeye çalıştığı yeri anlamak istiyoruz önce. Angelina’nın yeni işine atılışını farklı bir boyutuyla görmeye başlıyoruz. Çünkü işin içinde iradi bir durum var diye seziliyor. Fakat biz bu iradi durumu aslında koşullarla özdeş tutuyoruz. Ki çoğu zaman da bu böyledir. Çünkü zorunluluk dediğimiz şey, grotesk bir Kezban’lık hali değildir her zaman. Yani porno sektörüne birileri içkinize uyku ilacı katıp, sizi gizli kameraya çekip tehdit ettiği için girmek zorunda kalmayabilirsiniz. İradi dediğimiz durum da kendi keyfiyetini barındırmaz kimi zaman. Yani siz kendi kararınızı verdiğinizi zannettiğiniz birçok durumda aslında içinde çokça sosyolojik sebeplerin barındığı ağırlığın verdiği kararı uygulamış olursunuz sadece. Demem o ki; her şekilde söz konusu para ve beden olunca işin içine büyük bir keyfiyet sokmak pek gerçekçi olmuyor.

Film işte bu olmayan yerden sürdürüyor akışını. Hiçbir durum, sonuca götüren bir nedensellik barındırmıyor. Hayatın Angelina’ya farklı bir olanak sunmadığı, bütün yolları denedikten sonra çıkışsız kaldığı için böyle bir işi tercih ettiğini göremediğimiz gibi, tamamen bir sektör keşfi duygusuyla yola çıktığını da hissetmiyoruz. Çünkü söz konusu alkolik bir anne, vaziyeti çok da açık edilmeyen tacizci bir baba ve korunmaya muhtaç küçük bir kız çocuğu olunca koşulları göz ardı etmek mümkün olmuyor. Çizilen aile portresi zaten birçok yere sürüklenmeyi haklı kılıyor. Bu durumda film ne ezberleri tekrarlıyor ne de yepyeni bir şeyler söylüyor. Hikayesiz bir hayatın silik ritmini ortaya getirip öylece bırakıveriyor. Filmin içinde bulunduğu durum Heather Graham’ın canlandırdığı karakterin barda Angelina’ya anlattığı hikayede özetleniyor aslında. Hiçbir yere vardırılamayan öylesine bir hikaye anlatılan…

Sonra centilmen bir yakışıklı giriyor devreye. Zengin, entelektüel bir ailenin yakışıklı avukat oğlu. Bu sadece yüzeysel bir bir bilgi olarak var. Çünkü karakter için belirlenen çerçeve o kadar özensiz ve havada ki filme hiçbir şey katmadığı gibi, James Franco’dan hiçbir şekilde faydalanılmıyor. Bir karakterden çok, formüle edilmeye çalışılmış bir yapımdaki derin boşlukları doldurmak için yaratılmış bir tipleme gibi adeta. Genç adamın vitrini güzel hayatında işlerin hiç de göründüğü gibi gitmediği çıkarsaması yapmamız bekleniyor belli ki ama nafile. Bu çıkarsamayı yapacak hiçbir sağlam zemin yok. Filmin en iyi şeyi Lili Taylor. Alkolik genç anne rolüyle karakterinin iki farklı tarafını filmin koşullarının el verdiği biçimde bize göstermeyi başararak üzerine düşeni iyi bir şekilde yapıp çekiliyor.

timthumb1 About Cherry (2012): Hepimiz Aynı Sektörün Evlatlarıyız

Filmin eksiği kadar fazlalığı da mevcut. Özellikle lezbiyen çiftin ilişki durumu üzerinden belli bir sınıfsallık, iktidar tablosu çizilmeye çalışılması, çok da lazım olmayan ‘sert’ bir sevişme sahnesi… Ayrıca bütün cinsel yakınlaşmaların filmin ele aldığı sektörle etkileşim içinde olması da nezaketsiz bir ele alış. Normal ilişki durumları olması gereken haller, film içinde porno sektöründe çalışan insanların tercihleriymişçesine farklı bir boyuta taşınıyor. Ayrıca porno şirketinin dominant elemanlarının hepsinin kadın olması da kaba bir tersinleme. Sektörün çarpıklığıyla ilişkilerin çarpıklığı gibi sakat bir nokta var ki aman evlerden uzak diyelim. Angelina’nın Cherry adıyla varolduğu porno film şirketi belli ki sektörün en iyilerinden. Mesleki bütün ihtiyaçlar giderildiği gibi herhangi bir tuzak, baskı, aşağılama görmüyoruz ona karşı. Her şey çok profesyonel bir biçimde işliyor. Bu durum profesyonellikten çok farklı ve zorlama bir bakış açısının bize dayatmaya çalıştığı sıradanlık hali. İşyeri sınırları içinde her şey o kadar normalize edilirken bu sorunsuzluğu sinemanın kıracağı beklentisi başlıyor. Ama o beklenti de pek karşılık bulmuyor. Baktığınız yere göre bütün bu olumsuzlukları ters çevirip başka bir film de izleyebilirsiniz bir ihtimal. Canınız nasıl isterse…

 

Fatma Onat

onatfat@gmail.com

Yazarın Puanı:
Ekşi Sinema Puanı:
1 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 5